تعمیر و نگهداری

نحوه نصب کاسه چراغ استخری

نصب چراغ استخری توکار
چراغ های استخری توکار همانطور که گفته شد دارای پوسته آلومینیومی هستند که در واقع این پوسته باید در زمان بتن ریزی ساخت استخر کار گذاشته شود البته از آنجایی که در پروژه های ساخت استخر ضخامت بتن ریزی را نمی توان به صورت دقیق محاسبه کرد و در صورت اجرای کاسه چراغ ممکن است در زمان سرامیک کردن کمی بیرون یا داخل اجرا شود و یا کاسه چراغ له شود ، به همین دلیل برای رفع مشکل از قطعه فوم یونولیت به جای کاسه چراغ استفاده می شود و پس از بتن ریزی فوم تراشیده شده و کاسه چراغ درون آن نصب می شود.

نصب چراغ استخری توکار

پس از نصب پوسته آلومینیومی
، کابل مناسب با مدل چراغ داخل پوسته کشیده می شود و به اندازه مناسب قرار داده می شود تا پس از تمام شدن کار ساخت استخر بتوانند چراغ را در جای مناسب خود قرار دهند. برای نصب چراغ باید اتصالات کابل ها انجام شود و با توجه به رنگ بندی و مثبت و منفی بودن رشته های کابل آنها را بهم متصل می کنند. پس از اتصال کابل داخل پوسته به کابل چراغ باید آب بندی کابل انجام شود که مرحله فوق العاده مهمی است. محل اتصال کابل داخل پوسته و کابل چراغ را حتما باید با نوار آپارات آب بندی کنید ، در غیر این صورت به دلیل خاصیت موئینگی کابل و فشار آب استخر و آبنما، آب از طریق کابل به چراغ نفوذ می کند و باعث خسارت دیدن چراغ می گردد.

نصب چراغ استخری روکار
در نصب چراغ های استخری روکار باید اول جای مناسب برای چراغ انتخاب شود بهترین محل نصب 30 الی 50سانت از سطح آب پایینتر میباشد ، تا بتواند نور را به خوبی منتشر سازد سپس کار اتصال کابل ها انجام می شود که در این مرحله نیز حتما باید برای آب بندی از نوار چسب آپارات استفاده شود آب از طریق کابل به چراغ وارد نشود. در مورد چراغ های آبنما باید به این نکته توجه کرد که خنک شدن این چراغ ها تنها از طریق آب انجام می شود پس باید چراغ های روکار آبنما در جایی نصب شوند که آب روی آنها ریخته شود تا چراغ خنک شود.

چراغ های آبنما و استخر به دلیل محبوس بودن لامپ ها فقط از طریق آب تبادل حرارت می کنند به همین دلیل بیش از 10 دقیقه بدون آب نباید روشن شوند در غیر این صورت چراغ دچار آسیب می شود. در نصب چراغ های استخری و آبنما به آببندی با نوار آپارات یا جعبه تقسیم های واترپروف یا مفصل توجه نمایید. برای نوردهی مناسب چراغ های استخری و آبنما ترانس ها باید در فاصله مناسبی قرار بگیرند که فاصله مناسب آنها 15 متر می باشد و در صورتی که به به فاصله بیشتر نیاز دارید باید از ترانس های سفارشی استفاده کنید.

نصب چراغ استخری فلت
نصب چراغ های استخری فلت بسیار ساده است و فقط کافی است کابل قرار داده شده داخل دیوار را به کابل چراغ متصل کرده و آببندی را انجام دهید تا آب به داخل چراغ نفوذ نکند و در مرحله بعدی چراغ باید با دو پیچ به بدنه یا دیواره استخر متصل گردد. اگر می خواهید جلوه و زیبایی چراغ های استخری و چراغ آبنمای خود را در شب افزایش دهید باید از نورپردازی خارجی زیاد در اطراف استخرها خودداری کرد تا نورپردازی استخر بیشتر به چشم آید.

چراغ استخری فلت

چراغ استخری و آبنما ولتاژ پایین هستند که این ولتاژ بین 12 تا 24 ولت می باشد به همین دلیل حتما باید در زمان روشن کردن چراغ از ترانس یا درایور همراه استفاده کرد. توجه نمایید که در زمان خالی بودن استخر چراغ ها را در برابر سرما و گرما محافظت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *