تعمیر و نگهداری

راهنمای نصب و نگهداری چراغ های استخر و آبنما

سلام وقت بخیر خدمت همکاران محترم و مشتریان گرامی خواهشمندم عکس ارسالی که به پیوست می باشد را قبل از نصب مطالعه نموده و مقتضی است به کلیه بندهای ذکر شده عمل نمایید که در صورت عدم رعایت هر یک از موارد زیر گارانتی فاقد اعتبار میشود .

1- چراغ های استخر و آبنما دارای دو ولتاژ 12 و یا 5 ولت DC  میباشد در صورت اتصال به 220 ولت و یا ولتاژ غیرمتعارف موجب سوختگی چراغ میشود .

توجه : در پروژه هایی که جریان 220 ولت منطقه پایدار نیست از استابلایزر استفاده گردد.

2 - رعایت ولتاژ و آمپر مصرفی مناسب "سعی کنید هنگام خرید سوئیچینگ یا منبع تغذیه از برندهای معتبر که دارای ایزوله می باشند استفاده نمایید ، گاهاً مشاهده شده سوئیچینگ های فاقد ایزوله در هنگام نوسان بالا ، ولتاژ بالاتری به چراغ ارسال میکنند " .

توجه : سر راه برق اصلی  به منبع تغذیه از فیوز مینیاتوری رنج B و محافظ جان استفاده گردد و سوئیچینگ را به ارتینگ مجموعه متصل نمایید .

3 - در هنگام نصب چراغ ، هر چراغ بصورت مجزا کابل کشی گردد ( از چرخاندن یک کابل برای همه چراغ ها اجتناب کنید )، در غیر اینصورت با واحد نصب مجموعه مشورت نمایید تا بهترین حالت را به شما پیشنهاد کنند تا از افت ولتاژ جلوگیری گردد ، افت ولتاژ موجب آسیب led  میگردد .

توجه : فاصله منبع تغذیه از چراغ نباید بیشتر از 20 متر باشد این امر موجب افت ولتاژ شده و افزایش آمپر هم تاثیری بر تقویت ولتاژ ندارد .

نکته: حداقل 70سانت سیم انتظار برای هر چراغ در نظر بگیرید تا در صورت بروز مشکل مجبور به خالی کردن آب استخر نشوید.

4 - در هنگام سیم کشی چراغ های مولتی کالر و فول کالر حتما کابل 1*4 و برای چراغ های تکرنگ کابل 1*2 بصورت مجزا کشیده شود ، دقت نمایید نحوه کارگذاری لوله برق از بالا به داخل استخر می باشد (حتما از کابل استفاده نمایید چون سیم های برق قابل آپارات نمی باشند) .

نکته :  در صورت عدم کابل گذاری میتوانید قبل از آببندی استخر با ایجاد یک شکاف عمودی به عمق 1 سانتی و از بالای چراغ اقدام به خارج کردن کابل و انتقال به تابلو برق نمایید.

5 - استفاده از نوار آپارات  و چسب آپارات جهت آببندی کابل چراغ الزامی می باشد ، در غیر این صورت بعلت خاصیت موئینگی و فشار آب، آب از داخل کابل به چراغ نفوذ خواهد کرد و موجب صدمه به چراغ ، کابل کشی و سازه خواهد شد در صورت عدم آب بندی مناسب ، سیم چراغ سیاه میشود .

6 - در هنگام نصب چراغ های روکار دقت نمایید محل رولپلاک را با چسب سیلیکونی یا چسب بتن مخصوص استخر پر کنید .

7 - در هنگام استفاده از چراغ های فوق تخت ، فضایی را جهت جمع آوری کابل چراغ در پشت آن در نظر بگیرید .

توجه : در چراغ های SMD  و LED  پنج میل و چراغ های با تعداد LED  زیاد ، گارانتی به چراغ هایی تعلق میگیرد که بیش از 10% سوختگی باشند ( احتمال قطع شدن چند LED در چراغ وجود دارد و خاموشی چند LED تاثیر چندانی در نور و کارکرد چراغ نخواهد داشت ) .

8 - در هنگام جاگذاری کاسه چراغ دقت نمایید لبه بیرونی کاسه میبایست همتراز با سطح کاشی استخر باشد .

نکته : در پروژه های ساخت استخر در صورت اجرای کاسه چراغ ممکن است در زمان بتن ریزی کاسه جابجا شود، لذا بهتر است برای حل این مشکل از یک تکه فوم یونولیت جای کاسه چراغ استفاده شود تا پس از بتن ریزی فوم را خارج کرده و کاسه چراغ را جایگزین کنید. بهترین ارتفاع نصب چراغ از سطح آب 40 تا 50 سانتی متر است .

9 - دقت نمائید برد ریموت کنترلرهای RGB حداکثر تا 15 متر میباشد که در صورت نصب در زیرزمین و موتورخانه این برد کمتر خواهد شد ، پیشنهاد میشود در صورت امکان منبع تغذیه و کنترلر در فضای نزدیکتر به مجموعه روشنایی باشد.

10 - کنترلر و منبع تغذیه باید در تابلو و فضای بدون رطوبت و بخارات آب با قابلیت گردش هوا نصب گردد.

11 - از هرگونه چسب کاری در اطراف و پشت چراغ جلوگیری شود، گردش آب در پشت چراغ موجب عملکرد بهتر چراغ گردیده وعمر چراغ در روند طبیعی سیر میشود .

12 - تحت هیچ شرایطی چراغ های فول کالر و چراغ های وات بالا خارج از آب روشن نگردد ، پشت این چراغ ها علامت منع مصرف هم قید شده است در صورت بی احتیاطی لنز داخل چراغ ها تغییر رنگ میدهد .

13 - در هنگام خالی بودن استخر از آب ، حتما چراغ های رزینی را از گرما و سرما و نور خورشید محافظت کنید تا موجب کدری رنگ رزین نشود .

نکته : سطوح چراغ استیل ممکن است بخاطر مواد داخل آب حالت زنگ زدگی یا سیاهی بگیرد، ولی جای نگرانی نیست در واقع یک لایه جرم روی استیل نشسته که با سمباده نرم قابل رفع میباشد .

14 - از هرگونه پاسخگویی به ضربه یا فشار فیزیکی ناشی از حمل و یا نصب غیر اصولی که باعث مشکل فیزیکی و کارکردی در چراغ شود معذوریم .

توجه : کلیه فرآیند تست و بسته بندی کالا توسط دوربین مداربسته ضبط میگردد و در صورت نیاز تا 72ساعت قابل پیگیری میباشد.

نکته : کلیه هزینه های حمل و نقل در خصوص فاکتورهای خرید ، مرجوعی و تعمیری بر عهده مشتری میباشد .

15 - در پروژه های دولتی و یا پروژه ای که تعداد چراغ های زیادی در آن استفاده شده قبل از استارت پروژه میبایست تائیدیه از کارشناس فنی بصورت حضوری یا تصویری اخذ گردد ، تا در صورت بروز حادثه اعزام کارشناس فنی مجموعه به محل پروژه رایگان صورت پذیرد .

توجه : در صورت اثبات سهل انگاری از سمت کارفرما هزینه ایاب و ذهاب کارشناس اخذ میشود .

16 - تشخیص و تعیین گارانتی محصولات بر عهده کارشناس فنی در کارخانه میباشد لذا فرآیند پاسخگویی تا 72 ساعت زمان میبرد .

17 - با توجه به اینکه گارانتی محصولات از روی تاریخ فاکتور میباشد لذا همراه داشتن فاکتور جهت گارانتی الزامی میباشد .

 

موارد مرتبط :

نحوه نصب منبع تغذیه کلیک کنید

 

نحوه نصب کاسه چراغ استخری کلیک کنید

 

نحوه نصب کنترلر RGB کلیک کنید

 

نحوه استفاده از نوار آپارات کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *